Bloom Flower Bloom

Bloom Flower Bloom
its been a while~

Sunday, May 5, 2013

resepi : chocolate rice bun




aku x suke sangat coklat2 ni or roti2 yg ade krim
tapi kan satu hari ni, aku lapa gile time jenjalan
n aku grab satu roti ni
gile osem. terus jatuh cinteee
name spesifik nye ak tktau la kan
sebab aku bukan la chef ke bakery nyer tokey kan :D

ni la rupe die~~~
aku sukeeee sangattt tauuuuuu
sedapppp :D
tapi lepas makan bende ni
korang jangan lak minum nescaffe latte , cendol, or pape yang ade susu or santan
nanti muak pulak aka muntah
minum la kopi o ke, teh o, espresso, nescafe o
lagi bagus lau minum fresh orange kan :)

resipi die senang je kau~~

 BAHAN 

1) roti bun susu cap suria (sile beli je kat kedai) xsilap aku rm2.50 sumting
or ape2 bun manis (aku xpandai wat roti :D hehe)

2) planta 

3)gula

4) harusla chocolate rice kene ade kan

CARA2

1)korang amek planta or butter pun boleh , sile masukkan lam mixer n jangan lupe idup kan suis.
lau xde mixer, pakai manual punyer pun boleh

                  
MANUAL MIXER
                

     MIXER MACHINE

2)masukkan gule pasir tu semanis mane yang korang suke, so buh la sikit2 supaye x la terlalu manis.
then idupkan mixer n kacauuu sampai xnampak rupe gule n planta or butter bertukar jadi warna putih


3)ambil roti n belah tengah.

4)ambil majerin n gule yang korang dah mesen kan tadi tu, letak secukupnye kat tengah2 roti tu

5)taburkan sedikit chocolate rice n makan!!!!!!!

SELAMAT MINUM PETANG NANTI :)

No comments:

Post a Comment