Bloom Flower Bloom

Bloom Flower Bloom
its been a while~

Wednesday, November 28, 2012

life : itu yang kau mahu?

mungkin itu yang membahagiakan diri kau
maka tertawalah padaku
mungkin itu yang membahagiakan diri kau
maka umpatilah aku
mungkin itulah yang bisa jadi terapi gila kau
maka ejeklah aku
mungkin itu sahajalah yang boleh beri kau kebanggaan
maka hinalah aku
mungkin itu sahajalah yang kau boleh lakukan
maka kejilah aku
mungkin dengan rahsiaku boleh kau canangkan
maka bukalah rahsiaku

tapi ingatlah, Tuhan yang Maha Agung sedang perhatikan kau
mungkin hari ini, hatiku terhiris sedikit, perih.
hari ini, aku tadahkan tangan meminta kepada Dia yang Maha Kuasa,
berilah kau petunjuk dan hidayah kepada kau,
dan jika ini adalah satu penganiayaan kepada diriku, aku berdoa kau diberikan azab yang setimpal dengan kata-kata cercamu kepadaku. Amin.

daripada kau pengaruhi rakan-rakan dengan kata nista kau kepadaku, aku percaya Allah SWT sedikit pun tidak akan terpengaruh dengan kata-kata yang kau lemparkan.

2 comments:

  1. aku sedang saket jiwe dengan makhluk2 parasit tak berakal yang tak habes mulut busuk :( . aku tau r aku tak baik. tapi bende tersebut dah lepas. aku dah berubah. parasit tu buat macam2 lagi teruk tapi mulut n hati die memang longkang. sabar je la.

    ReplyDelete