Bloom Flower Bloom

Bloom Flower Bloom
its been a while~

Wednesday, July 25, 2012

life : bulan Ramadhan 1433 H

bulan Ramadhan kali ni
berbeza dari bulan Ramadhan sebelum2 ni.
da 2 tahun aku kua sekola.
xnak sebut.
konpem org akan cakap "whatt?"
huhu :O
sekolah yg aku hadiri dr form 1 smpai form 6. upper 6
even aku seorang yg kaso x reti berbahasa, gurindam segala
mengajar aku erti adab, sopan santun n segale yang aku perlu ketahui tentang agame
ye.
aku memang kaso, tapi maseh lagi berdiri berlandaskan perintah-Nya dan menjauhi larangan-Nya
dengan pengetahuan agame yang guru curahkan ke jiwa seorang gadis iaitu aku itu, aku berjaya keluar dari kemelut diri aku  sendiri pada bulan Ramadhan ini
sunat terawih ak dirikan
berdirinya Ramadhan dengan ibadah2 yang kita lakukan
bukan sekadar menahan lapar dahaga d siang hari
ibadat fardhu jangan kita tinggalkan
ibadat sunat kita perbanyakkan
tapi ikut kemampuan kite lah
dan perlu istiqamah/berterusan dalam melakukan suatu ibadah itu
selain itu..
masalah yang masuk menyesakkan ruang fikiran
terasa hilang saat menghadap Tuhan yang Esa, Allah.
tak dapat aku gambarkan indahnya saat2 yang dialami ketika solat
sedang sebelum menunaikan solat, fikiranku serabut n rase marah kat orang yang buat aku serabut macam ni.
bukan aku nak tunjuk ape yang aku buat.. ni sikit je weh..
aku buat ape yg aku mampu untuk aku teruskan.
aku cume nak bagitau korang.
lau serabut, penuh dengan masalah.
salah satu penyelesaiannya, jangan lupa mengadu kepade Allah
Dia Maha Mendengar
Dia Maha Penyayang
Dia Maha Berkuasa
sedikit sebanyak keresahan itu hilang.
akal juga mungkin agak tenang dan rasional.
same2 lah kite buat perubahan pada bulan Ramadhan kali ini,
bimbang hayat kita tak panjang.
entah bertemu atau tidak dengan bulan Ramadhan tahun depan :)




2 comments: