Bloom Flower Bloom

Bloom Flower Bloom
its been a while~

Wednesday, March 21, 2012

suke suki cerpen : lov u Hery

    Name aku Aurora Iman. tapi kawan aku panggil aku Roe. cume si Hery je panggil aku Rora. mule2 aku marah gak. hangin je satu badan bile die refuse nak panggil aku Roe. tapi lame2 kitorang jadik kawan baik. die masuk dalam geng aku even die laki. oh ye, aku rapat ngan pompuan je. sebab aku rase xslese kua ngan laki lepas terluke gile dulu. Ok forget that stupid ok. huhu

  Sejak akher2 ni si Hery ni tetibe cam meroyan. adui.. sukati die je, panggila k saarang hae.. nak debik kawan aku.

  "rora, rora sarang hae roraaa sarang haeee" jerit2 hery mengusik aku. ***gosh u r annoyin me la bongokkk, jerit aku pulak,tp dalam hati jek.. sebab mimik muke heri ni wat aku gelak je hari2 hadoii~~ kadang2 rse nak lempang je hery ni suruh die diam.. tp kalau die absent sehari, rse cam x lengkap pulak. hak2.. so, aku biar je lah..

  "rora,sarrranghae" hery bisik berkali2 tepi telinge aku setiap kali die duduk belakang aku.. bunyik jawe pon ade :D ...die kacau gak member baek aku si diya, "diya jiwe gnas"..haihh even kerimasan die usik2 yg tah pape tu, geng aku layankan je~"ok class jumpe lagi dalam kelas seterusnya.." abes je yat lecturer trus meluru dak2 kelas aku kua..cam ayam kua reban :D

  ~satu hari, angin sepoi2 bahase dalam bilik, sambil goyang2 kepale dengar lagu, aku belek2 majalah "remaje" yang baru aku beli selepas kelas. tetibe, sehelai kertas pink terjatuh dari helaian majalah. eishh,, sejak bile aku ade kertas warne pink? even aku minat pink, xde aku beli kertas a4 kaler pink. aku menunduk mengambil kertas pink yang teratuh di atas lantai.

  bile aku pegang kertas tu dekat2, goshh,, wangi gile kot bau kertas tu. tapi bau ni cam aku kenal je. heish,, abaikan,, bace dulu pe isi kertas ni

"aurora iman,
cantik name awak. secantik empunya name"

fuuh, ayat tangkap leleh doe, mamat romeo mane tules mende alah ni, getus dalam hatiku.

" tp awak keraskan hati awak. susah untuk saye tembusi tembok yang awak bine. tapi sye tau, hati awak lembut. air mate awak mejadi bukti"

ciss..sape lak yg tau aku ni ade nanges ni..huhh..jatuh la kemachoanku.. kemachoan la sgt :D. teruskan teruskan bace surat dlu.

"saye nak jumpe awak, esok pukul 2 petang. library. -saye-"

lah..apesal mamat ni x state name pla..damnn... xpasal  nak jumpe perfect stranger pulak esok..
xpelah, anggap la cam blind date ek..

 keesokan paginye, sebab aku dah anggap prtemuan tu blind date, make aku pon penat la pileh baju yang sesuai. akhernye setelah memejamkan mate n amek secare rawak, tangan aku memilih baju kurung kosong n corak2 timbul warne pink.. huhh ..apesal aku cam betul2 nak kapel  ni~heihh

  abes je kelas, aku pon terus meluru keluar."woi Roe ko nak gi mane weii?? nak makan ke nak ikutttt" jerit diya. "gwa ade hal, balek nnti gwa makan ngan lu~ chow sinci" jerit aku jugak..xder sopan2 da..eish mane Hery si sarang hae ni..ah lantak lah

  dududududu~sesampai je kat library, aku pon tercangak2 la masuk library. name je senior, masuk library brape kali entah. aku pileh 1 meje then duduk. aku letak muke aku kat meje sambil tutup2 mate. membayangkan dalam hati rupe mamat ayat tangkap leleh tu.

  sedang aku leke, mcm da nak tetido pon ade, almaklumlah library selese ngan kerusi empuk tu,,, aku terdengar kerusi hadapanku ditarik perlahan2. aku mengangkat muke n terngange " woi kau?" jeritku. apsal si Hery sarang hae ni berdiri kat cni lak.. aduii~semue orang di sekeliling melihat kami berdua. "akulah" ujar Hery tenang. "ko ke kirim surat tu kat aku??" aku berusehe sedaye upaye mengawal suare ku. "yelah aku" jawab Hery. "ko waras x ni?" tanye aku kepade Hery yang kelihatan tenang n bersahaje. " waras la rora" ujar Hery. "aku nak cakap kat kau betul2 ni, kali ni memang xmain2 macam dulu, aku cintekan kau. aku sayang kau. aku dah piker masak2" ujar Hery bersungguh2.

  dalam kepale otak ak waktu tu kosong. sumpah. dengan mate terbeliak campur rse tak percaye, si Hery sarang hae cakap lagi " ko terime aku x"

"bg aku mase" aku memutuskan.

  esoknye, Hery x datang ke kelas. bgitu jugak dgn hari seterusnye. eishh,, apesal aku rse cm len mcm ni ,,,susah tido,, dalam kelas xde die, ak mcm sunyi la pulak,, even geng aku huru hare,, tp rse cm x lengkap. "wei Roe, Hery g camping la" Diya melihat ke arahku. "nape lak ko cakap kat aku?Hery bukan suami aku ke, pak aku ke" rase heran menyerbu kepale otak aku.

  "aku gtau je lah" ujar Diya. "oo ok,fine" ujarku cepat2, mengalihkan muka aku dr Diya sebelum die perasan aku dah blushing gila. ciss..xkan akudah jatuh cinte ek? xmungkin2. urmm ..malam tu aku capai fon.. melihat name list dalam contact fon aku..

  jariku tanpe diduge mendail number Hery,mampus lah , mampuslah,, fonku tercampak ke tepiku. aku pulak kelam kabut mencapai fonku kembali dan terdengar suare Hery. "hai Rora" "er...hai hery" ujarku "nape tepon aku weh" tanye Hery. ape aku nak jwab ni,, tu la tadi jarini gataii,, mengutuk2 diriku sendiri. "wei wei Rora,, helo"Hery memanggil2 nameku bile aku senyap je. "huhu..aku rindu kau, ehh"ehh..mulut ni knape..aku mnampar2 mulutku. "ko trime aku ke?" tanye Hery lagi. "ye, aku trime kau" ujarku malu2. trase mcm Hery ade kat depan plak, yelah suare dalam fon kan tepi telinge je.."aku cintekan kau Rora" "aku cintekan ko Hery"

paaappp..aku letak tepon. aku pasti, aku suke n sayang kau Hery. aku pasti.








p/s : cite ni adalah rekaan semate2. ape2 yang same tu aku masukkan je. xde kaitan ngan sape2 yang kenal aku :) enjoy dstory~

2 comments: