Bloom Flower Bloom

Bloom Flower Bloom
its been a while~

Sunday, March 18, 2012

merepek : turunkan berat badan korang!!!!!!!!!!!!

huhh..
dak2 pmpuan course ak ngah sebok nak diet dr sem lepas
hadoi
oleh itu,aku dah start diet dr awal bulan februari aritu
aku makan ape yg aku nak makan
cume jumlah tu kecik sangat
aku tak makan daging merah : lembu
ayam makan tp kadang2..jarang2
aku brekfes : nescafe n biskut
makan tgh hari : setgh senduk nasik, ikan, sayur
6 pm : selalunye tomyam@laksa@xmakan pon
malam : kalau lapa minum air
ak banyak minum air..
ak elakkan roti, mee kuning
kebetulan pulak cuace panas sgt kat kedah ni
hadoi
bile aku timbang, i loss 5 kg sekarang..
baju kurung dah gedoboh
krang ingat 5 kg tu siket?
cube beli 5 kg dageng.. berat gile kot..
huuuu
target aku ialah nak turunkan lagi 5 kilo
bile orang mintak tip aku bagi tip..
selain dr kawal makan,
ak g sauna sekali or 2 kali seminggu ngan member
cycling
take a walk
x tido siang
nasihat aku, lau nak turunkan berat badan, janganmalas, tu je.
bersabar.. usaha sangatberbaloi..
aku dah..korang bile lagi ?
jangan pakse diri korang, buat ikut kemampuan.
nasihat akulagi : kawal nafsu makan, rajinkan gerakkan badan!
ni untuk kesihatan
orang obesiti ade risiko tinggi nak dapat penyakit2 serius : sakit jantung, darah tinggi, diabetes, mati dalamtido..huhhhhh xnak3

3 comments:

  1. turun 5 kilo? wah.. tahniah ni :0

    ReplyDelete
  2. hurmmm mkan je lsago mampu...cume tengok gak ape kita amik..exercise jgn lupa..klau tak mmg mengandung la perut tu tanpa bayi

    ReplyDelete
  3. kura : thank u..huuuu T__T
    edy fee : betul2 jaangan x gexercise..mengandung doe prut

    ReplyDelete